Aprendre anglès amb eTwinning



Maria Teresa Román Oñate
CEIP Ponent. Inca


Ja fa dos cursos que al nostre centre s’han duit a terme diferents projectes eTwinning amb l’objectiu principal entre d’altres, de millorar la competència comunicativa en anglès de tots els nostres alumnes. Volem formar-los per a la convivència en una societat multilingüe i multicultural.
El curs passat participàrem al projecte “Me and my world” el qual va ser reconegut amb el segell Nacional i l’Europeu i va quedar finalista en la seva categoria.
L’experiència va ésser tan bona que enguany hem participat a tres projectes més: “Will: wonderful ideas for learning languages”, “Pupils in Wonderland” i “Joined in our differences”.
Treballar amb projectes eTwinning ha resultat molt positiu per als nostres alumnes. El més important sense dubte, és l’augment de la motivació dels alumnes, mostren més interés en aprendre anglès. El fet d’emprar l’anglès dins un contexte  real i proper a ells fa que les activitats realitzades resultin molt més significatives.
Molts de vosaltres segurament ja sabeu què és eTwinning, als qui no, heu de saber que es tracta d’una iniciativa de la Comissió Europea que anima totes les escoles d’Europa a formar un agermanament de col.laboració utilitzant les noves tecnologies.
A un projecte eTwinning, ha d’haver treball col.laboratiu entre els mestres i alumnes dels diferents païssos participants, s’han d’utilitzar les noves tecnologies i s’ha de potenciar la identitat europea.
Treballar amb eTwinning resulta fàcil i divertit.  Per començar els mestres s’han de registrar a la plataforma.
Etwinning ofereix dos portals un nacional (http://www.etwinning.es) i un altre europeu (http://www.etwinning.net) . Una vegada registrats començarem la recerca de socis per a un futur projecte.
Una vegada que comença el projecte es fa ús del Twinspace, un espai virtual i segur on els mestres i alumnes treballaran conjuntament. Els mestres planificaran les activitats, acordaran les dates límit de presentacions de tasques, pujaran arxius...i els alumnes editaran el seu perfil, escriuran al mur d’altres nins europeus, faran comentaris a les activitats treballades.
Perfil d'una alumna
A continuació us vull donar una pinzellada mostrant alguna de les activitats dels nostres projectes resaltant el que més m’ha agradat de fer feina amb eTwinning.
Col.laboració entre mestres i alumnes
Participar en eTwinning és participar en una comunitat de mestres de tota Europa. En aquests dos cursos hem treballat amb Turquia, República Txeca, Rumania, Polònia, Letònia , Finlàndia, Grècia i també  amb altres escoles espanyoles de Toledo,  Malagón,  Sant Boi de Llobregat. El poder fer feina col.laborativament amb tots aquests mestres de diferents països ha estat una gran experiència, el poder compartir opinions, treballar conjuntament, arribar a acords, aprenent uns dels altres...
I no només els mestres treballen de manera conjunta, també es fan moltes activitats  col.laboratives entre els alumnes a la nostra escola i amb els alumnes de les altres escoles.
Per exemple, utilitzant Voicethread. Aquesta activitat consistia en que cada país enregistra una història inspirada en uns dibuixos fets prèviament a cada escola. Voicethread és una gran eina que ens permet crear àlbums multimèdia on podem insertar documents, àudio i vídeo.
Activitat col·laborativa amb Voicethread
També hem escrit i il.lustrat  un llibre conjuntament entre tots els païssos amb Boom writer. Boom writer és un lloc web que anima mestres i alumnes a escriure una història conjuntament.

Noves Tecnologies
Les tecnologies de la informació i la comunicació són el cor de qualsevol projecte eTwinning. Actualment és totalment necessari anar més enllà dels llibres de text i conseguir així que els nostres alumnes millorin en el maneig de l’ordinador i aprenguin noves tècniques de comunicació. Hem utilitzat moltíssimes aplicacions i eines web molt atractives per als nostres alumnes, com per exemple: Glogster, Animoto, Voki, Domonation, PictureTrail, Smilebox, VoiceThread, Boomwriter, Polldaddy, Kizoa, Jigsaw planet, Answer garden ,Photopeach, ProProfs brain games, etc.
Llibre creat pels alumnes de diferents països
És en aquest punt on vull destacar una de les activitats més valorades pels alumnes, les videconferències. Els alumnes es mostren  molt motivats per poder xerrar amb els seus companys de feina que viuen a milers de quilòmetres d’aquí.
Videoconferència amb Polònia

Les mascotes i els logos
Tots els projectes tenen un logo que identifica el projecte, tots els alumnes participen en la seva realització i després es voten democràticament.
A part del logo també es creen les mascotes del projecte. La mascota seleccionada viatjarà per tots els païssos participants dins un paquet carregat de sorpreses!
La mascota arribarà al país corresponent amb caramels, postals, fotos, informació del país de la darrera visita... Als alumnes els encanten les mascotes i esperen la seva arribada amb moltes ganes!
Exemple de logo
Arribada de Will, la mascota de "Wonderful ideas for learning Languages"

 
Cute Nut arriba de Koszalin (Polònia)


Conclusió
L´ús d’eTwinning a les nostres aules ofereix als docents moltes possibilitats, els alumnes aprenen més motivats d’una manera innovadora, utilitzant ses TIC, aprenent d’altres cultures i donant a conèixer la nostra pròpia. Per tot això vos anim a participar, vos anim a obrir les vostres aules a Europa!